اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در کانون فهمای بصیرت 

اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در کانون فهمای بصیرت 

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰
احسان صفر زاده گفت: یکی از برنامه های کانون در سال جاری ذیل رواق دانش اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه است که در این راستا با دبستان ۲۲ بهمن تفاهم نامه همکاری امضاء شد.

«احسان صفر زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برنامه ها و فعالیت های کانون فهمای بصیرت در سومین رویداد ملی فهما، گفت: یکی از برنامه های کانون در سال جاری ذیل رواق دانش، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه است که در این راستا با دبستان ۲۲ بهمن تفاهم نامه همکاری امضاء شد.


مدیر کانون فهمای بصیرت منوجان افزود: این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت های کانون و مدرسه برای انس دانش آموزان با مسجد و شرکت در فعالیت های مسجد محور کانون منعقد شد.


وی بیان کرد: اجرای برنامه های قرآنی، ورزشی، فرهنگی، برگزاری کلاس های کمک آموزشی، برپایی نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان و راه اندازی اردو از مفاد تفاهم نامه کانون و مدرسه ۲۲ بهمن است.


صفر زاده ابراز کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه زمینه کشف استعدادهای این دانش آموزان و نیز رشد و شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود.


مدیر کانون فهمای بصیرت منوجان بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی را یکی دیگر از برنامه های کانون در سومین رویداد ملی فهما، برشمرد و یادآور شد: آذین بندی مسجد، اجرای طرح توزیع غذای نذری، توزیع گوشت قربانی، غبار روبی قبور مطهر شهدا، برپایی جشن و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله ویژه برنامه های کانون در اعیاد مذهبی و ملی است.


وی اظهار کرد: همچنین در ایام شهادت و سوگواری اهل بیت (ع) نیز مسجد سیاه پوش شده و مراسم عزاداری برپا می شود و در پایان نیز همه مردم مهمان سفره با برکت اهل بیت (ع) هستند.


صفر زاده از برپایی ایستگاه های صلواتی به عنوان یکی دیگر از برنامه های مناسبتی کانون یاد کرد و گفت: در اعیاد و شهادت ها به همت بچه های مسجدی عضو کانون ایستگاه صلواتی راه اندازی شده و در این ایستگاه اقلامی همچون بسته های فرهنگی، آب معدنی و کیک توزیع می شود.


مدیر کانون فهمای بصیرت منوجان توجه به فعالیت های ورزشی را از اولویت های کانون بصیرت دانست و اضافه کرد: عید نوروز امسال مسابقات فوتسال بین منطقه ای جام شهید اسحاق حیدری فر را راه اندازی کردیم که به تیم های برتر جوایزی اهدا شد.


وی عنوان کرد: از آنجایی که محوريت اجرای این مسابقات، اخلاق مداری بود بنابراین به بهترین تیم، جایزه اخلاق داده شد.


صفر زاده بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های ورزشی برپایی اردوهای کوهنوردی است که با مشارکت بچه های مسجد برگزار می شوند.


مدیر کانون فهمای بصیرت منوجان در خاتمه اجرای طرح تلاوت نور ذیل رواق نور، طرح شنبه های کتاب ذیل رواق کتاب و نیز طرح سه شنبه های تکریم ذیل رواق همدلی را از سایر فعالیت های کانون در سومین رویداد ملی فهما برشمرد.

پایان پیام/ 586